Suplovanie 17.1.2024
1.VH – 6.A – ANJ
v 6.A
Cieľ hodiny: Zopakovať a precvičiť minulý čas s pravidelnými a nepravidelnými slovesami
Žiaci majú zoznam nepravidelných slovies. Treba im nadiktovať, ktoré slová sa majú naučiť na písomku aj do bežného života (môžu si ich vyznačiť bodkou).
break |
find |
leave |
see |
do |
forget |
lose |
steal |
drive |
get |
put |
take |
fall |
go |
read |
write |
feel |
have |
say |
|
Do zošita si žiaci urobia cvičenie, ktoré bude nápadne pripomínať štvrtkovú písomku.
Doplňte do viet nasledovné slovesá v minulom čase:
break |
go |
leave |
lose |
put |
steal |
stay |
take |
watch |
write |
1 |
Sir! You ___________ mobile on the table. Here it is. And be careful next time. |
2 |
When I was in the market, somebody _______ my wallet and now I haven´t got any money. |
3 |
Last night we __________ a very good show on TV. |
4 |
I _________ a message to you that I was busy. |
5 |
Martina ________ her arm. Now she can´t play any sports. |
6 |
After the race Linda ________ a shower and changed her clothes. |
7 |
I ___________ all your things here in the corner. |
8 |
We _________ to France by train. |
9 |
During our holiday we ___________ in a tent at camp site. |
10 |
The last game was a disaster. Our team __________ 0:8. |
Toto cvičenie možno pustiť žiakom cez projektor. Žiaci si píšu celé vety.
4.VH – 6.A – ANJ
v 6.A
Cieľ hodiny: Vysvetliť tvorenia otázok v minulom čase pomocou did.
Možno skontrolovať cvičenie z 1. hodiny, ak ho majú žiaci nedokončené.
Možno na zopakovanie pustiť príbeh z uč. str. 38. Žiaci môžu prečítať otázky, ktoré si mali na DÚ vypísať do zošita.
Vysvetliť tvorenie otázok v minulom čase. Pomôcť môže takáto tabuľka:
What |
DID |
you |
do |
then |
? |
Where |
he |
go |
on holiday |
||
Why |
Melissa |
get up |
so late |
||
When |
your friends |
come |
home |
||
How |
the boss |
know |
about it |
Cvičenia 39/3b a 4a do zošita alebo ústne.
Upozornenie: Zajtra sa píše písomka z minulého času: slovesá pravidelné i nepravidelné. Otázky v písomke NEBUDÚ.
6.VH – 9.A – ANJ
v 9.A
Cieľ hodiny: Získať informácie z textu. Precvičiť sa v čítaní s porozumením.
PZ str. 27 – vypracovať všetky cvičenia.
Možno odučiť aj hodinu RMK.